Marketing på et nyt plan

Marketing er mange ting og kan bruges på mange måder. Mange mennesker ser marketing som reklamer i tv, i radio eller rundt omkring på internetsider. Marketing er dog ikke så simpelt som så. Marketing kan gøres på mange forskellige måder, alt efter hvad en virksomhed ønsker og hvilken målgruppe de ønsker at ramme.

Content marketing

En af formerne for marketing som en virksomhed kan benytte sig af, kaldes for Content marketing. Content marketing er en måde hvorpå en virksomhed kan skabe en relation til deres kundegrupper, eller ønsket kundegrupper, ved at dele indhold og information. Hovedfokusset for denne form for marketing er at indvolvere kundegrupper, da virksomheden ønsker at skabe mere interesse, loyalitet og salg. Der findes mange forskellige møder hvorpå man kan benytte sig af Content marketing – det kan eksempelvis være podcasts, kundemagasiner, de sociale medier og events. Især de sociale medier bruges i stor grad af virksomheder rundt omkring i verden.

Red Bull har lagt en klar strategi

Et af de større eksempler i forhold til brug af content marketing er virksomheden Red Bull. Red Bull dyrker denne form for marketing via deres relation til action-sportsgrene. Den meste kendte som de har været en del af er udspringet fra rummet af Felix Baumgartner. Dette udspring blev livestreamet af 8 millioner mennesker i hele verdenen og var altså en klar succes for virksomheden. Ideen bag Content marketing er troen på at information og oplevelser til kunden resulterer i anerkendelse af deres brand. Via Red Bulls strategi har de i dag skabt et image omkring action-sportsgrene som får folk i hele verden til at vende tankerne mod Red Bull – som de salgsmæssigt nyder godt af. Red Bull er meget mere end blot forskellige mediestunts i forbindelse med action-sportsgrene.